Київський Державний Академічний Український Театр ім. І. Франка

Київський Державний Академічний Український Театр ім. І. Франка, постав 1920 р. у Вінниці під керівництвом Г. Юри з частини акторів Молодого Театру і Нового Львівського Театру. Після мандрівного періоду (Вінниця, Черкаси, Камянець Подільський, Донбас) 1923 р. театр переїхав до Харкова, а 1926 р. був переведений до Києва. На відміну від Березоля, з яким він змагався за першість на Україні, К. Д. А. У. Т; не вдавався в шукання нових шляхів театрального мистецтва, залишившись у 1920-их рр. реалістичним і без опору перейшовши на соцреалістичні позиції з поч. 1930-их рр., завдяки чому він не зазнав переслідувань, був фаворизований владою і з її допомогою після розгрому Березоля став репрезентативним театром України. Відповідно до такої лінії в К. Д. А. У. Т. переважала спочатку укр.. (М. Кропивницький, І. Карпенко-Карий, М. Старицький), рос. (М. Гоголь, О. Островський, М. Ґорький) і зах.-евр. (Льопе де Веґа, Шекспір, Мольер, Ґольдоні, Ібсен) клясика, а пізніше твори сучасних сов. авторів. Уникаючи проблемно-нац. новаторських пєс М. Куліша (крім таких, як 97), театр ставив пєси І. Кочерги, а гол. надійних авторів І. Микитенка й О. Корнійчука, а далі В. Суходольського, Я. Баша, як також і сучасних рос. У К. Д. А. У. Т. зібрані найкращі артистичні сили України: крім основного складу першого періоду, він весь час поповнювався акторами старшого й молодшого покоління Г. Борисоглібська (з 1925), Ю. Шумський, після розгрому Березоля ряд кращих його акторів (в тому ч. А. Бучма, Н. Ужвій та ін.), декоратор А. Петрицький, а з 1953 р. гол. режисером його став кол. мист. керівник Харківського Держ. Театру ім. Шевченка М. Крушельницький. Але й при такому складі театр не спромігся виробити своє оригінальне мист. обличчя, здобувшись тільки на поодинокі добрі вистави, гол. зах.-евр. авторів: Пригоди бравого солдата Швейка в поставі Г. Юри (1928); Король Лір В. Оглоблина (1959) та ін.

 

 

 

Книгарня Горизонт

 

Сайт управляется системой uCoz